sunnuntai 25. huhtikuuta 2021

Lanataan mäet vihreitten tieltä!

 Jos – ja kun – vihreät voittavat kunnallisvaalit Helsingissä niin siellä on tarjolla paljon maansiirtotöitä:

Eläköön vihreät! Tehdään Helsingistä Pohjanmaa!

6 kommenttia:

  1. Tuolle poliitikolle ei sitten tullut mieleen pyöräillä lapsineen vain ja ainoastaan tasamaalla. Ratkaisu on tasoittaa mäet ja pienetkin nyppylät. Ja kun Suomi on tasoitettu, niin hyvää sanomaa voi mennä levittämään Sveitsiin ja Norjaan.

    Metsäkulman Murre

    VastaaPoista
  2. Juu nääs. Erään teorian mukaan turvetöistä vapautuva kalusto siirretään Helsinkiin tasoittamaan mäkiä.

    Itku toi Jonni The Poliittiko tuo mieleeni takavuosien suuren ajattelijan. Saanko esitellä:

    Jan-Erik Lapanen

    https://www.youtube.com/watch?v=M9SgDL1dZZU

    VastaaPoista
  3. On tuossa osaksi pointtinsa. Jos esimerkiksi pyöräilee Espoossa Kehä II vartta Turunväylästä etelään, näkee hyvin kuinka autotie on tehty kallioleikkausten väliin mahdollisimman tasaiseksi, mutta pyörätie käy jokaisen kukkulan päällä.

    VastaaPoista
  4. Vastoin virheellisiä käsityksiä Pohjanmaalla on mäkiä. Niitä kutsutaan siellä vuoriksi.

    Tuo Vihreiden kaveri näyttää käytännössä, että vihervasemmistolainen ideologia hapattaa aivot. Tuokin kaveri on sähkötekniikan diplomi-insinööri.

    VastaaPoista
  5. No nyt on huonokuntoinen ituhippi aivan siellä vihreän siirtymän ytimessä. Kaikki mäet matalaksi ja asfaltti päälle niin on kiva poljeskella.
    Millähän kamalla nuo oikein käy?

    Terveisin joppos123

    VastaaPoista
  6. AT: "autotie on tehty kallioleikkausten väliin mahdollisimman tasaiseksi, mutta pyörätie käy jokaisen kukkulan päällä."

    Tuossakin on pointtinsa. Toisaalta itse todistan päivittäin pyörätietä, jonka käyttäjämäärät ovat niin vähäiset, että niitä ei välttämättä olisi pitänyt rakentaa ensinkään.

    Pyörätiet ovat monella tapaa tuhlausta. Talvella niiden käyttö on vähäistä ellei peräti olematonta eikä niiden käyttö muutenkaan oikeuta niiden rakentamiseen käytettyjä suuria rahasummia. Kallioleikkaukset tekevät rakentamisesta vielä kalliimpaa, mikä tarkoittaa, että niitä ei yleensä tehdä pyörätien takia.

    Eräässä eteläsuomalaisessa kunnassa paikallinen kansanedustaja järjesti asiat niin, että hänen kotikyläänsä kulki kuntakeskuksesta pyörätie. Tämä tapahtui 1980-luvulla.

    VastaaPoista