Tuolle poliitikolle ei sitten tullut mieleen pyöräillä lapsineen vain ja ainoastaan tasamaalla. Ratkaisu on tasoittaa mäet ja pienetkin nyppylät. Ja kun Suomi on tasoitettu, niin hyvää sanomaa voi mennä levittämään Sveitsiin ja Norjaan.
On tuossa osaksi pointtinsa. Jos esimerkiksi pyöräilee Espoossa Kehä II vartta Turunväylästä etelään, näkee hyvin kuinka autotie on tehty kallioleikkausten väliin mahdollisimman tasaiseksi, mutta pyörätie käy jokaisen kukkulan päällä.
No nyt on huonokuntoinen ituhippi aivan siellä vihreän siirtymän ytimessä. Kaikki mäet matalaksi ja asfaltti päälle niin on kiva poljeskella. Millähän kamalla nuo oikein käy?
AT: "autotie on tehty kallioleikkausten väliin mahdollisimman tasaiseksi, mutta pyörätie käy jokaisen kukkulan päällä."
Tuossakin on pointtinsa. Toisaalta itse todistan päivittäin pyörätietä, jonka käyttäjämäärät ovat niin vähäiset, että niitä ei välttämättä olisi pitänyt rakentaa ensinkään.
Pyörätiet ovat monella tapaa tuhlausta. Talvella niiden käyttö on vähäistä ellei peräti olematonta eikä niiden käyttö muutenkaan oikeuta niiden rakentamiseen käytettyjä suuria rahasummia. Kallioleikkaukset tekevät rakentamisesta vielä kalliimpaa, mikä tarkoittaa, että niitä ei yleensä tehdä pyörätien takia.
Eräässä eteläsuomalaisessa kunnassa paikallinen kansanedustaja järjesti asiat niin, että hänen kotikyläänsä kulki kuntakeskuksesta pyörätie. Tämä tapahtui 1980-luvulla.
Vasarahammer: Käyttöaste ja kustannus/hyötylaskelmat ovat järkiperäinen argumentti, joka mahdollistaa asiallisen poliittisen keskustelun. Sen sijaan "vihreät ituhipit tahtovat tasoittaa kaikki mäet ja tehdä Helsingistä Pohjanmaan" ei mielestäni edelleenkään ole sellainen.
AT: Totta tavallaan joo, mutta vihervasemmisto on jo pitkään tehnyt kaikkensa, ettei sitä oteta millään tavalla vakavasti. Ja ei Vasarahammer noin sanonut.
MC Tsuhna, minusta ajatus, että kaikki tietystä poliittisesta suunnasta tulevat mielipiteet ovat naurettavia, on jotenkin tylsä. Sokeakin kana löytää joskus jyvän jne. Ja Vasarahammer ei todellakaan sanonut noin, mutta kommenttini olikin enemmän muotoa "siksi kirjoitin aiemman kommenttini johon vastasit".
AT: Kukaan ei sanonut että kaikki tietystä suunnasta tulevat poliittiset mielipiteet ovat naurettavia. Jos vihreällä on hyvä idea, sitä voidaan totta kai kannattaa. Niitä ideoita ei vaan ole kovin paljoa. Ja hyvätkin ideat tuppaavat hukkumaan niihin, no, enempi utopistisiin.
Tuolle poliitikolle ei sitten tullut mieleen pyöräillä lapsineen vain ja ainoastaan tasamaalla. Ratkaisu on tasoittaa mäet ja pienetkin nyppylät. Ja kun Suomi on tasoitettu, niin hyvää sanomaa voi mennä levittämään Sveitsiin ja Norjaan.
VastaaPoistaMetsäkulman Murre
Juu nääs. Erään teorian mukaan turvetöistä vapautuva kalusto siirretään Helsinkiin tasoittamaan mäkiä.
VastaaPoistaItku toi Jonni The Poliittiko tuo mieleeni takavuosien suuren ajattelijan. Saanko esitellä:
Jan-Erik Lapanen
https://www.youtube.com/watch?v=M9SgDL1dZZU
On tuossa osaksi pointtinsa. Jos esimerkiksi pyöräilee Espoossa Kehä II vartta Turunväylästä etelään, näkee hyvin kuinka autotie on tehty kallioleikkausten väliin mahdollisimman tasaiseksi, mutta pyörätie käy jokaisen kukkulan päällä.
VastaaPoistaVastoin virheellisiä käsityksiä Pohjanmaalla on mäkiä. Niitä kutsutaan siellä vuoriksi.
VastaaPoistaTuo Vihreiden kaveri näyttää käytännössä, että vihervasemmistolainen ideologia hapattaa aivot. Tuokin kaveri on sähkötekniikan diplomi-insinööri.
No nyt on huonokuntoinen ituhippi aivan siellä vihreän siirtymän ytimessä. Kaikki mäet matalaksi ja asfaltti päälle niin on kiva poljeskella.
VastaaPoistaMillähän kamalla nuo oikein käy?
Terveisin joppos123
AT: "autotie on tehty kallioleikkausten väliin mahdollisimman tasaiseksi, mutta pyörätie käy jokaisen kukkulan päällä."
VastaaPoistaTuossakin on pointtinsa. Toisaalta itse todistan päivittäin pyörätietä, jonka käyttäjämäärät ovat niin vähäiset, että niitä ei välttämättä olisi pitänyt rakentaa ensinkään.
Pyörätiet ovat monella tapaa tuhlausta. Talvella niiden käyttö on vähäistä ellei peräti olematonta eikä niiden käyttö muutenkaan oikeuta niiden rakentamiseen käytettyjä suuria rahasummia. Kallioleikkaukset tekevät rakentamisesta vielä kalliimpaa, mikä tarkoittaa, että niitä ei yleensä tehdä pyörätien takia.
Eräässä eteläsuomalaisessa kunnassa paikallinen kansanedustaja järjesti asiat niin, että hänen kotikyläänsä kulki kuntakeskuksesta pyörätie. Tämä tapahtui 1980-luvulla.
Vasarahammer: Käyttöaste ja kustannus/hyötylaskelmat ovat järkiperäinen argumentti, joka mahdollistaa asiallisen poliittisen keskustelun.
PoistaSen sijaan "vihreät ituhipit tahtovat tasoittaa kaikki mäet ja tehdä Helsingistä Pohjanmaan" ei mielestäni edelleenkään ole sellainen.
AT: Totta tavallaan joo, mutta vihervasemmisto on jo pitkään tehnyt kaikkensa, ettei sitä oteta millään tavalla vakavasti. Ja ei Vasarahammer noin sanonut.
VastaaPoistaMC Tsuhna, minusta ajatus, että kaikki tietystä poliittisesta suunnasta tulevat mielipiteet ovat naurettavia, on jotenkin tylsä. Sokeakin kana löytää joskus jyvän jne.
PoistaJa Vasarahammer ei todellakaan sanonut noin, mutta kommenttini olikin enemmän muotoa "siksi kirjoitin aiemman kommenttini johon vastasit".
AT: Kukaan ei sanonut että kaikki tietystä suunnasta tulevat poliittiset mielipiteet ovat naurettavia. Jos vihreällä on hyvä idea, sitä voidaan totta kai kannattaa. Niitä ideoita ei vaan ole kovin paljoa. Ja hyvätkin ideat tuppaavat hukkumaan niihin, no, enempi utopistisiin.
Poista