sunnuntai 1. toukokuuta 2022

LIDL lukitsee naudanlihan kaltereiden taakse Ruotsissa

 

Lidlin lihatiskit Västeråsissa, 24/4-22.

Kuvat Västeråsin Lidlin lihatiskiltä leviävät nyt sosiaalisessa mediassa. Naudanliha on lukittu kaltereiden taakse – kun taas sianliha on helposti saatavilla aivan kuten muutkin elintarvikkeet.

Kuvat on tiettävästi otettu ruokakaupan sisällä johonkin aikaan lauantaina. Yksityishenkilö, joka julkaisi kuvat Facebookissa lauantaina iltapäivällä, kirjoittaa viestissä:

    Luulin nähneeni kaiken....... en selvästikään. Lidl Västeråsissa 23/4 2022. Kaikki naudanliha kaltereiden takana. Toisin kuin sianliha.....

Kommenttiosassa hän sanoo, että naudanlihatiskin päälle oli sijoitettu yhdistelmälukoilla varustettuja ristikoita.

Vain naudanliha lähtee kävelemään

Mies sanoo kommenttikentässä, että syynä ovat lihavarkaudet – mutta varkaita kiinnostaa vain naudanliha.

    Kysyin: "Mitä helvettiä, pitääkö teillä olla lihat lukkojen takana?".

    Vastaus: "Kyllä"

    Minä: "Sehän on hemmetin huono juttu!"

    Lidlin työntekijä: "Kyllä niin on." 

Samhällsnytt on yrittänyt saada yhteyttä Västeråsin Lidliin – mutta tuloksetta. Tämä johtuu siitä, että ruokakauppaketjun asiakaspalvelu on suljettu viikonloppuisin.

MC Tsuhna miettii, että mistähän tämä mahtaisi johtua? Käännetty Samnytt-julkaisusta. Kiitos kääntäjälle. Ja hyvää vapunpäivää kaikille.


4 kommenttia:

  1. Johtuisikohan sikäläisestä rikkaasta kulttuurista?
    Huru-ukko

    VastaaPoista
  2. Onkohan halal teurastettua?

    VastaaPoista
  3. Epäilemättä on sekä rikastusta että halalia. Monikulttuurisuus on rikkaus.

    VastaaPoista
  4. Ehkä varkaudet vähenisivät, jos lihatiskillä kerrottaisiin, ettei naudanliha ole halal-teurastettua. Samalla kaupan muslimiasiakkaat vähenisivät, mutta tilalle voisi tulla pohjoismaalaisia asiakkaita kompensoimaa vähenemää.

    Asiakaskunnan etninen koostumus on tärkeä tekijä vähittäismyynnissä. Jos liikkeessä on paljon "rikastajia" asiakkaina tai edes muutama näkyvässä henkilöstössä, valkoiset asiakkaat voivat vaihtaa kauppaa. Myymälät voivat segregoitua etnisesti, koska asiakkaat pyrkivät valitsemaan miellyttävän ostosympäristön.

    Ei ole mitenkään tavatonta, että ajetaan kymmenenkin kilometriä viihtyisään myymälään.

    Kukavaan

    VastaaPoista